czwartek, 23 maja 2013

Okruszkowe ciasto z rabarbarem



Tak dobrego ciasta chyba jeszcze nie upiekłam! Nie wspominając oczywiście K.M.K., co to się o przepis wszyscy domagają;) Mięciutkie, puchowe, delikatnie okruszone, tworzące kontrast smaków z przykwaskowym rabarbarem.
Przepis dostałam od Marty, która ostrzegała i napominała, a nie rób, bo zakalec, bo za niskie, bo, bo…        i wyszło! Najbardziej miękkie ciasto, jakie kiedykolwiek jadłam.

Uznaję je za hit sezonu 2013!

Okruszkowe ciasto z rabarbarem

kuchniasmakow.blogspot.com
fot. Izabela Magdalena
Składniki:

½ kg mąki pszennej
3 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka maślanki (może być jogurt naturalny)
½ szklanki oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
350 – 400 g owoców – najlepiej sezonowych – dałam rabarbar

Kruszonka:

100 g masła
10 łyżek mąki
4 łyżki cukru
1 cukier waniliowy

Sposób wykonania:

  1. Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
  2. Rabarbar myjemy, obieramy i kroimy w kostkę.
  3. Mąkę wymieszać w naczyniu z proszkiem do pieczenia.
  4. Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodając po trochu cukier i cukier waniliowy, cały czas ubijać. Następnie miksując dalej, dodajemy stopniowo żółtka. Powoli wlewamy olej, cały czas miksujemy.
  5. Do ciasta na zmianę dodawać mąkę z proszkiem i maślankę. Cały czas ubijać. Ja zmniejszyłam w tym momencie obroty miksera, żeby nie traktować ciasta tak ostro;)
  6. Ciasto wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę.
  7. Na ciasto wyłożyć rabarbar (Radzę wziąć taką ilość rabarbaru, jak w przepisie, gdyż mamy wówczas pewność, że owoce się nie zapadną.)
  8. Z masła, mąki, cukru i cukru waniliowego ugnieść kruszonkę.
  9. Pokruszyć ją na wierzchu ciasta.
  10. Piec ok. 1 godziny w temperaturze 180 stopni. 

kuchniasmakow.blogspot.com
fot. Izabela Magdalena

kuchniasmakow.blogspot.com
fot. Izabela Magdalena

kuchniasmakow.blogspot.com
fot. Izabela Pieprzyk

Smacznego!


1 komentarz: