sobota, 14 czerwca 2014

Warzywne leczo z naleśnikami

Kochani!

Kiedy byłam w liceum irytowała mnie odpowiedź znajomego na postawione przeze mnie pytanie, jak zrobić riosotto... "Wrzuć wszystko, co masz w lodówce i dodaj do tego ryż" ;)
Wszystko, czyli co? - Dopytywałam zniecierpliwiona. "No warzywa, jakieś mięso, no to co rośnie w ogródku" - A jak to doprawiasz? - drążyłam. "Sól, pieprz i inne przyprawy. Zależy od tego, jakie dania lubisz. Na ostro czy na słodko-kwaśno". Kto mnie zna, wie, że odpowiedź zadowalająca dla mnie nie była, zwłaszcza wtedy, kiedy rozpoczynałam moją przygodę z kulinariami.
A dziś, na pytanie znajomej, jak robisz leczo, sama odpowiedziałam: wrzuć wszystko, co masz w lodówce i dopraw tym, co masz....;) Hmm...ponieważ kiedyś sama byłam początkująca i w niektórych daniach jestem nadal, to podam Wam przepis na proste i szybkie warzywka z patelni.
Wystarczy, że wykorzystacie to, co macie w lodówce;)

Warzywka z patelni:

kuchnia smaków
fot. Izabela Magdalena


2 cebule
1/2 pora
2 ząbki czosnku
2 czerwone papryki
300- 400 g pieczarek
1-2 cukinie
pomidory (mogą być ze słoika lub z puszki)
olej

Przyprawy: pieprz, sól, pieprz ziołowy (rewelacyjny!), ostra papryka w proszku,
vegeta (kto ma, to domowej roboty)

Cebulę kroimy w kostkę, czosnek w kosteczkę, por w paseczki.
Paprykę kroimy w kostkę, pieczarki kroimy w plasterki, pomidory kroimy w cząstki.
Cukinię obieramy, kroimy w kostkę lub w pół-plastry.
Na patelnię wlewamy troszkę oleju, wrzucamy cebulę, por, paprykę, cukinię, czosnek, pieczarki.
Całość doprawiamy pieprzem, solą, pieprzem ziołowym, vegetą.
Dusimy ok.15-25 minut pod przykryciem - do miękkości.
Na końcu wrzucamy pomidory. I dusimy jeszcze trochę.

* Całość możecie posypać oczywiście zieleninką: koperkiem lub natką pietruszki.
* Tak przygotowane warzywne leczo można zaciągnąć śmietaną, żeby miało gęstszą konsystencję. Ja tym razem pozostawiłam je bez zaciągania.
* Tak zrobione warzywka idealnie pasują do ziemniaków, ryżu, kaszy lub naleśników:)


kuchnia smaków
fot. Izabela Magdalena

kuchnia smaków
fot. Izabela Magdalena


Smacznego!



1 komentarz:

  1. Takiego naleśnikowego leczo jeszcze nie próbowałam :D Będzie u mnie w sobotę :P W wolnej chwili zapraszam na leczo do mnie - http://leczo.net.pl/

    OdpowiedzUsuń