sobota, 17 stycznia 2015

Kurczak w curry z ananasem

Kochani!

W końcu! Znalazłam. Przepis. Na kurczaka. W curry. Na słodko - ostro.

Próbowałam niezliczoną ilość razy. Cóż....bez powodzenia, aż coś mnie dziś tknęło.
I zrobiłam mix z kilku przepisów. I efekt..... taki lub bardzo zbliżony do tego, jaki osiągali moi przyjaciele z Niemiec.
Nie wiem, jak oni to robili, ale ich potrawki były zawsze aromatyczne, pyszne i jedyne w swoim rodzaju. Niepowtarzalne. Zawsze były tych potrawek duże ilości, żeby każdy wędrowiec mógł zasiąść do wspólnej biesiady i skosztować tychże pyszności.
Dziwiło mnie, że ludzie otwierają okna i wietrzą kuchnie, aby nie roznosiły się w niej zapachy przygotowywanych potraw. Ja te zapachy uwielbiam. Kiedy łaskoczą nozdrza, kiedy kubki smakowe podskakują z zachwytu nad tym, co powstanie.
Dziś udało mi się osiągnąć podobne zapachy w Kuchni Smaków.
I mam przepis, który mogę Wam z czystym sumieniem podać i zagwarantować że wypali, ale nie przepali żołądków. Co najwyżej potrawka delikatnie je połaskocze;)

Kurczak z curry z ananasem ( na słodko - ostro)

Porcja dla całej rodziny

Kuchnia Smaków
fot. Izabela Magdalena


Składniki:

2 piersi z kurczaka (ja dałam dziś wyjątkowo indyka)
2 szklanki ryżu basmanti
2 czerwone papryki
1 puszka ananasów w kawałkach
3-4 cebule
3- 4 ząbki czosnku
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 litry bulionu drobiowego
sól, pieprz, 1/2 łyżeczki ostrej papryki i curry, 1 łyżeczka słodkiej papryki, szczypta kurkumy, curry

Filet pokroić w kostkę, posolić, popieprzyć. Podsmażyć na oliwie.
Cebulę pokroić w drobną kostkę, czosnek przecisnąć przez praskę.
Cebulę i czosnek dodać do kurczaka - smażyć na małym ogniu, aż cebula się zeszkli.
Paprykę pokroić w średniej wielkości paski, dodać do kurczaka.
Do całości dodać: ostrą i słodką paprykę, curry, kurkumę i chili.
Do garnka dorzucić kukurydzę i ananasa.

Sok z ananasa rozmieszać z dwoma łyżeczkami przecieru pomidorowego.

Do gotującej się potrawki, wsypać ryż i zalać bulionem.
Dusić pod przykryciem do miękkości ryżu.

Proponuję dolewać bulion po trochu, aby nie wyszła Wam papka.

Smacznego!




Kuchnia Smaków
fot. Izabela Magdalena



2 komentarze: