środa, 10 czerwca 2015

Spaghetti z brokułami

Kochani,

jeśli macie ochotę na coś szybkiego, bo np. jesteście w trakcie sesji lub nawał pracy nie pozwala Wam na jakiekolwiek dłuższe rewolucje kuchenne, to mamy do Was propozycję:

Spaghetti lub makaron z brokułem, a dokładniej mówiąc sosem brokułowym.

Jest zachwycająco pyszny. Dobrze doprawiony sos świetnie kontrastuje z makaronem.
Można go także użyć do ziemniaków i piersi z kurczaka.
Będzie tak samo pyszny.
Wariantów jest dużo, wszystko zależy tylko od tego, co chcecie zrobić, na co macie ochotę i jakimi składnikami dysponujecie. I bez sensu są wymówki, że na ciepły obiad nie mam czasu.
30 minut Was nie zbawi, a Wasze kubki smakowe i żołądeczki będą zadowolone :)

Makaron z brokułami

www.kuchniasmakow.blogspot.com



Składniki:

1 opakowanie makaronu do spaghetti (ja dałam kokardki, bo taki mi został)

Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu.

1 brokuł - rozdzielamy na różyczki i gotujemy 3-4 minuty w osolonej wodzie.

Sos:

3-4 ząbki czosnku - kroimy w kosteczkę
kawałeczek szynki - kroimy w kostkę
1 opakowanie serka mascarpone (250 gram)
sól, pieprz, ziarenka smaku, kwasek cytrynowy lub cytryna
1 łyżka masła

Czosnek wrzucamy do rozpuszczonego masła, dodajemy szynkę. Chwilkę dusimy na maśle.
Dodajemy mascarpone, doprawiamy pieprzem, solą, ziarenkami smaku i kilkoma kroplami cytryny lub odrobinką kwasku cytrynowego. Mieszamy.
Do sosu dodajemy różyczki brokuł. Ulegną one rozpadowi, ale się nie przejmujcie.
Całość mieszamy.
Polewamy ugotowany makaron.

Szybkie, pyszne i sycące!

Smacznego!

kuchnia smaków
www.kuchniasmakow.blogspot.com


Przepis: Aga
Zdjęcia: Iza

1 komentarz:

  1. o, i zrobię jutro, właśnie mi się poniewiera w lodówce brokuł

    OdpowiedzUsuń